Vintage Damask achterkant blog

maandag 4 november 2013

Kerst quiltje

Zondag dacht, ik als ik deze quilt met kerst aan de muur wil hebben, moet ik nu toch echt beginnen met doorpitten. De aan tekening  in mij agenda bij week 40 KERST QUILT DOORPITTEN werkt nu een paar weken later toch, ha, ha.

De quilt wordt mooi glad gestreken,


de achter kant gewoon een gebroken witte katoen, wordt strak op de vloer geplakt, de hobbs er over heen en dan de quilt. Ik dubbel mijn kleine quilts tegenwoordig gewoon met spelden en het doorpitten kan beginnen.


Gistermiddag heb ik een begin gemaakt, met de applicatie van Jozef, Maria en het kindje Jezus, in de rand door te quilten.
Ik heb nog geen idee hoe ik hem verder ga quilten hoor, maar als ik een begin heb gaat dat eigenlijk van zelf, daar hoef ik niet echt over na te denken voordat ik begin.


Ik zet nog een paar steekjes, gezellig met een kopje koffie erbij, kachel aan heerlijk weer om lekker thuis bezig te zijn ! ! 

Groetjes Hennie.

13 opmerkingen:

Chris zei

Vaak gaat dat zo, dat als je eenmaal bent begonnen met doorquilten, zie je steeds beter hoe je door kan gaan.

Guusje, zei

Wat een mooie quilt is dit. Veel plezier met quilten.

Berna zei

Het is even doorpitten/bijten maar dan zou je het moeten redden hem voor de kerst af te hebben. Veel succes!

Frederika zei

Het wordt een mooi prachtquilt.
Groetjes Frederika

annemieke zei

Nou Hennie...succes met doorpitten...

petronella zei

Wat mooi, het is een Kerststal?

Rennie zei

Klinkt zo gezellig zoals je er over schrijft, dat ik zo zou aanschuiven.

Hermie zei

het is echt weer om te zitten quilten, fijn he? dat we deze hobby hebben

Roos zei

Werkt het zo dan niet altijd Hennie. Je maakt een mooie planning maar op het eind komt er altijd weer iets tussen. Hopelijk komt deze beauty op tijd af en hangt hij met kerst aan de muur. Succes met quilten.
Groetjes Roos

Ria zei

Nou het begin is er. Het lukt je vast om hem voor de kerst af te krijgen. Maar welk jaar ???? haha.

Groetjes je zus.

quiltverslaafd zei

Dat wordt door werken als je maar eenmaal bezig bent dan schiet het best wel op vindt ik zelf.

Annie Kingma zei

Succes met het , mooi een streefdatum, helpt een stok achter de deur toch.
Leuk dat je op mijn blog schreef, en me gaat volgen.
Ook meteen jou blog gezocht.
Ik zie veel bekenden die hier reageren.
Ik ga dus ook volgen hier, zo leerzaam al de verschillende logjes.
Groetnis Annie

Joyce zei

Hennie wat een leuke kerstquilt!! Met het huidige weer en de etalages waarin de kerstballen weer liggen te blinken is het sfeertje hier compleet!
Heb ook nog even bij je DJ vorderingen gekeken en zag dat je het middenstuk klaar hebt, goed!
Groetjes Joyce

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails