Vintage Damask achterkant blog

zaterdag 19 januari 2013

Ik kan weer even vooruit . . . . .

met de Civel War quilt ! ! !

Gistermiddag ben ik naar Oldenzaal geweest, Lohuis-Tijhuis heeft opruiming (vandaag ook nog )
deze stofjes heb ik voor mijn CW project gekocht de paarse stof is voor de sashing, de oranje voor de blokjes er tussen, de paars met groene voor de rand en de lichte stof is voor de achterkant.
Ik koop vaak een mooie katoenen lap op de markt voor de achterkant, maar deze  opruiming stof kost nu maar 7 euro per meter en hij pas er mooi bij.



De meeste blokken voor deze quilt zijn al gemaakt, dit zijn er 39 er zitten er 6 in het blokkenboek en ik moet er nog 5 knippen nog even te gaan voordat de quilt in elkaar kan, ik heb de stofjes al vast in huis altijd handig en zeg nou zelf een beetje korting in deze tijd is nooit weg, ha, ha, ha.




Verder heb ik nog een achterkant voor mijn geheime project gekocht, mooi rood is niet lelijk.



Nee deze stofjes heb ik niet gekocht, die heb ik bij elkaar "gesprokkeld" deze kleurstelling vind ik erg mooi. Elke keer als een mooi stofje zag kocht ik hem voor dit nieuwe project en gisteren heb ik het boek gekocht er is alleen een grote maar. Ik mag pas met deze quilt beginnen als de top van mijn Dear Jane klaar is, dus alles gaat netjes bij elkaar in de kast tot . . . . dat weet ik nog niet en is bij mij niet te voorspellen.
QUILTDJOOS



Dit handige filmpje met een goeie tip over strakke/rechte   sashing kwam ik tegen, kijk maar eens.

EEN HEEL FIJN WEEKEND ! ! !

GROETJES Hennie.

 De Quilthoeve geeft geweldige stofpakketjes weg ! ! !


16 opmerkingen:

Jane in Cumbria zei

Leuke stofjes heb je gekocht. Ik ben benieuwd hoe je CW quilt er straks uit gaat zien, vast heel mooi!
Dat je de NI gaat maken....! Hoe ver moet je nog met je Dear Jane?

Chris zei

Je kan zeker weer een tijd vooruit. Mooie stofjes en wat goed dat je al stof voor de achterkant hebt. Van zo'n aanbieding moet je gebruik maken.
Jij ook een heel fijn weekend.

ria vogelzang zei

Oei Hennie, de NI.......!!!!
Super mooi; maar ook SUPER VEEL werk.....!
Wel heel lieve stofjes!
Succes dan maar met je DJ en het rode project natuurlijk. En je paarse aankopen staan heel mooi bij je blokjes!
Nou, jij hebt zeker een geniet weekend!!! ;)
Liefs, Ria.

GRANNY'S HOUSE zei

Jij hoeft je voorlopig niet te vervelen en al helemaal niet als je ook nog aan de NI begint :-)

Groetjes
Ines

Tilly zei

Wat een mooie aankopen Henny, heb het boek van Nearly Insane ook liggen maar of het er ooit van komt?
Veel plezier met het maken. groetjes

marga zei

Mooie stofjes jammer. Wat kun je je dan rijk voelen als je op deze manier een slag kunt slaan.
Ik heb het niet geweten anders was ik ook nog wel even gegaan.
Groeten
Marga

Ageeth Dorsman zei

Mooie stofjes heb je gekocht, en ook
de gespaarde zijn beauties (ik zou
echt niet kunnen wachten...). Bedankt
voor het handige filmpje!
Groetjes van Ageeth

AnitaS zei

Mooie stofjes heb je gekocht. De prijs is natuurlijk ook heel anlokkelijk.

Klaske zei

Mooie stofjes heb je voor de NI! Bedankt voor de link, heel erg handig..Fijn weekend

Martine zei

Lapjes verzamelen is toch net zo leuk als een quilt maken.

Heleni zei

Dat is nog eens voordelig Hennie. Ja daar moet je gebruik van maken.
Maar die verzameling stofjes is helemaal super zeg. Even diep wegstoppen nog hoor. Eerst je DJ klaar....haha.
Ik heb 't filmpje even bekeken. Kind kan de was doen toch....? Heel handig zo.

Goed weekend,
gr.Heleni

annemieke zei

Mooie stofjes heb je gekocht en ben heel benieuwd wanneer je gaat beginnen met de NI.
Fijn Weekend Annemieke.

Guusje, zei

Wat heb je mooie aankopen gedaan. Allemaal even mooi. Je civil war quilt wordt zo prachtig en wat leuk dat je ook aan de Ni quilt gaat beginnen. Ik ga hem verder afmaken door mee te doen met de maandelijkse update op de 22 ste zodat hij ook ooit afkomt.

Inge zei

Dit is het logje van de mooie stoffen! Prachtig allemaal, Hennie. Jij kan lekker vooruit, goed gescoord!
En ja, de Give Away is super. Er zijn er nog twee, bij Shirley en Lida.

Groetjes,
Inge

Hennie zei

Hoi Hennie, wat leuk dat je een berichtje achterliet op m'n blog! Natuurlijk ben ik ook even bij jou gaan kijken, wat een mooie projecten heb je al gemaakt, en ben je nog aan het maken! En zo´n geheim project, helemaal super!
Groetjes, Hennie

quiltlodge gerda zei

Mooie stofjes! En het filmpje was inderdaad super. Ik hou hem er in, dank je wel voor de tip. Groetjes

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails