Vintage Damask achterkant blog

woensdag 21 maart 2012

De vakantie zit er weer op.

Ja hoor ik ben weer terug, vanmorgen om 6.45 uur zijn we op schiphol geland, we hebben vijf en halve week rond getrokken in New Zeeland, in een woord geweldig het is een prachtig land.  Het weer was niet wat we verwacht hadden, maar ja je kunt niet alles hebben toch ? ? ? Het was gewoon de slechtste zomer sinds jaren, dat is gewoon pech hebben.

Zoals je op de volgende foto's ziet had ik een aantal projecten voorbereid.
In de quiltrol zitten mozaïekzegel blokken, in een plasticzakje verpakt met een touw eromheen anders kon ik ze er niet meer uit krijgen, het klosje, schaartje en muisje met spelden en een naald gingen er ook bij in (paste net) en het knoopje ging dicht. 



 In de rol zitten twee huisjes, met een rode draad.


In dit etui zitten zoveel mogelijk bbq blokken, ik weet niet precies hoe veel maar het zijn er genoeg.

 Voor onderweg in het vliegtuig had ik de vingerhoedjes mee genomen, natuurlijk zonder schaartje want hoe klein ook het blijft een "wapen". Handig zo'n mooi klein werkje mee voor onderweg.

Op de heenweg zette ik deze honderdtwintig vingerhoedjes aan elkaar, van slapen kwam niet veel, het lukte gewoon niet maar met deze vingerhoedjes en een leesboek heb ik me niet verveeld.


Op de terugweg kwamen er tachtig bij, deze kunnen aan de lap, of is deze lap nu groter  ? ? ?
Ik weet het eigenlijk niet.


De mozaïektegels zijn op één na klaar ik heb er vijf gemaakt, nog eentje te gaan en de lap kan in elkaar gezet worden en kan ik opzoek naar een mooie rand.


Deze twee vakantie huisjes zijn ook gebouwd.


Van de bbq blokken heb ik er vier gemaakt, het etui zit nog behoorlijk vol ik had voldoende bij me.


Het is geen hoge schore maar we hadden tenslotte vakantie en er was zo veel te doen en te bekijken dat ik vaak niet aan handwerken toe kwam, ik heb natuurlijk nog wel een aantal quiltwinkels bezocht. Wat een geweldige quitwinkels zijn er in Nieuw Zeeland, maar daar over later meer.

Nou welterusten ik heb nog een beetje slaap in te halen.

Groetjes Hennie.

23 opmerkingen:

Josee zei

Welkom terug Hennie, ik had je al gemist. Ik wist wel vaag van een vakantie, maar niet dat het zo lekker lang zou zijn!
Je hebt er aardig wat fraaie werkstukken bij.
Lekker slapen maar.

petronella zei

Geweldig zo'n vakantie! En je hebt ook nog wat gedaan, ik heb geborduurd in het vliegtuig en daar keken ze wel een beetje raar naar, ben benieuwd naar je quiltwinkels!! En maar een beetje bijslapen!

Miny zei

Je hebt nog behoorlijk wat gedaan op quilt gebied, ben benieuwd wat je nog meer hebt beleefd, tot horens.

Groeten Miny

Lida zei

Wat een geweldige vakantie heb je gehad, ja jammer van het weer, maar je zult toch heel veel hebben gezien en ik vind ook dat je aardig wat steekjes heb gezet! Groetjes
Lida

Sylvia zei

Toch nog een behoorlijk actieve quiltvakantie!! Ben benieuwd naar de winkels daar, want er wordt daar toch ook veel gepatcht?!
Rust maar even lekker uit.
Gr.Sylvia.

Rennie zei

Wat zijn we toch een bofkonten zelfs in de vliegtuigen vervelen we ons niet. Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen en foto's. Zal best een fantastische vakantie geweest zijn.

Heleni zei

Hallo Hennie,
Je hebt veel gedaan in het vliegtuig.
Ben benieuwd naar de winkels.
Slaap lekker.

groet Heleni

Heleni zei

Hallo Hennie,
Je hebt veel gedaan in het vliegtuig.
Ben benieuwd naar de winkels.
Slaap lekker.

groet Heleni

susiloci zei

Bienvenido de nuevo al mundo virtual,....que bonitos trabajos nos muestras.

Anna zei

Welkom terug Hennie. Ik had je inderdaad al gemist! Wauw, da's echt een hele lange vakantie geweest. Heerlijk! Mooie dingen heb je weer gemaakt hoor! Na lekker nagenieten!

Tilly zei

Dat is een mooie vakantie geweest, en onderweg nog zoveel gedaan. Ben benieuwd naar je verhalen, en weer welkom in blogland.
groetjes Tilly

Atelier Hartendief zei

Zo is op vakantie gaan leuk! Je hebt het wel goed voorbereid!
Slaap lekker, groetjes Marijke

Unknown zei

Fijn dat je weer terug bent, je hebt toch nog heel wat af gekregen. Ben benieuwd naar de vakantiefotos.
Groetjes Berbel

Dear Jo zei

Jammer van het weer, maar wel fijn dat jullie je toch geamuseerd hebben :))) En ik vind niet dat je weinig hebt gedaan hoor. Voor een vakantie vind ik dat je nog heel productief bent geweest.

AnitaS zei

Welkom thuis. Jammer van het weer maar ik denk dat je toch genoeg moois gezien hebt. Wat heb je nog veel gequilt.

Annelies zei

Welkom terug. Ik had je al een beetje gemist op het web.

PASSIE FLOWER zei

Henny welkom terug, je hebt veel gequilt en leuke vorderingen gemaakt.
Heerlijk om op zo'n lange vliegreis zo bezig te kunnen zijn.
Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen daar in New Zeeland. Eerst maar lekker bijkomen, groet Warna

Ritainquiltland zei

Ha, daar ben je weer! Ik vond al dat je zo lang wegbleef in blogland. Ik was al bang dat er iets ergs gebeurd was. Wat heb je nog veel gemaakt in je vakantie. Ben benieuwd naar je verdere belevenissen.

Maria zei

You have been very busy with all your projects Hennie...

Chris zei

Hoi Hennie, welkom thuis! Je zal wel weer moeten wennen, maar je komt wel met goed weer terug.
Wat lijkt me dat geweldig, zo'n lange rondreis. Heerlijk de tijd om heel veel te zien. Ik vind dat je nog best veel genaaid hebt hoor. Maar dat was niet het doel. Wat zal je een berg aan herinneringen hebben!

Floor zei

Bedankt voor je reactie.
Jij bent ook lekker bezig met van die mini-mini vingerhoedjes.
Maar de mijne wordt niet groot, maar zo te zien ga jij er wel een grotere quilt van maken.
Of je daarmee ooit door je restjes komt.... ik denk het niet, maar dan zoek je toch weer een ander leuk project?
Groetjes,
Floor

Ineke zei

Welkom terug!
Oh wat heerlijk, zolang op vakantie! En je hebt best wel veel gedaan, leuk alle blokken en die vingerhoedjes zijn prachtig. Groetjes
http://inekehulzebos.blogspot.com/

marga zei

Hallo Hennie
Nou zelf ben je niet zo tevreden maar ik vind dat je nog behoorlijk wat gedaan hebt in jouw vakantie.
Belangrijk is dat jullie genoten hebben.
Slaap lekker bij en dan hoop ik met regelmaat weer iets moois van jou te zien.
Gr. Marga

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails