Vintage Damask achterkant blog

donderdag 30 december 2010

Het kippenhok is weer gevuld

Ik durf het haast niet te vertellen, onze haan is ook als prooi gesneuveld.
Mijn DH komt op een avond van zijn werk er zegt heb jij het hok dicht gedaan, ik zeg nee. In de veronderstelling dat hij de haan op sluit in zijn hok, omdat de kippen ook uit het hok gehaald zijn deden we s'avonds het hok dicht. Die ene keer dus niet en de haan lag de volgende morgen onthoofd in de ren erg jammer wat het was een super mooie haan.
We hebben andere kipjes gehaald bij onze zwager die had er te veel, dit zijn krielkipjes die vind ik minder leuk hoor, maar ja je weet wel een gegeven (kip in dit geval) paard. . . . . .
We laten ze de eerste dagen in het hok anders moeten we ze s'avonds in het donker zoeken want ze moeten nu echt elke avond opgesloten worden, anders worden deze ook weer opgegeten. DH heeft een klein stukje van de kippenloop in het gaas gezet met een net erover, hopelijk is dit voldoende om de dames en heer in de ren en de rovers er uit te houden. Morgen mogen ze voor het eerst naar buiten.
Het zal nog wel een tijdje duren voordat ze weer aan de leg zijn.

Ik blijf het mooi vinden de witte winter wereld, vanavond ben ik voor mijn gevoel door een kerstkaart naar huis gereden P*R*A*C*H*T*I*G die door de mist aangevroren rijp op de bomen. Het werd al wat schemerig daardoor viel het nog meer op.
Het is natuurlijk wel oppassen op de weg, rij voorzichtig als je op pad moet.


Groetjes Hennie.

10 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Hennie, wat fijn dat er weer kipjes zijn......ik herken dat wel met die krieltjes, je bent blij dat je wat hebt, maar jij had van die mooitjes,ik vraag me alleen af of een net de rover tegenhoud...de tijd zal het leren, als ik het toen bij Bep hoorde van die kippen......wij hebben er toch weer een ergens op een nest eieren zitten, ik liet ze los lopen, maar dat gaat dus niet met die krielen, dan gaan ze zelfs in de winter gewoon wegleggen en broeden, dit is de tweede al, de rest hebben we weer opgesloten in de ren en deze moeten we nog vinden, ze is zo goed verstopt.

Jasmijn zei

Hallo,fijn dat je nieuw kippetjes hebt en maar hopen dat de opeters wegblijven!!
Het idd mooi om te zien buiten maar zeer gevaarlijk om buiten te zijn.
Groetjes Jasmijn

Annemieke zei

Succes met je nieuwe kipjes! En je nieuwe kleine borduurwerkje is grappig, ik had nog nooit zoiets gezien.
Groetjes
Annemieke

anneke zei

ach, dat is wel tragisch, je dieren zo dood te vinden.
goede jaarwisseling!

Jane in Cumbria zei

Ik hoop dat het net werkt!! Toch fijn dat je weer nieuwtjes hebt nu.
groetjes
Jane

Anoniem zei

Nou nou, dat is ook wat, de mooie haan weg, wat jammer! Hij was zo mooi. Pas nu maar goed op de nieuwe kippenfamilie, want meneer vos weet nu eenmaal de weg naar de kippenwinkel. Het is wel jammer, maar dat is de natuur; soms heel mooi, maar soms ook heel wreed. Fijne jaarwisseling en groetjes Dinie.

Marieke zei

Krielkippen zijn wel erg leuke kippen in hun gedrag en leggen ook heerlijke eitjes. Succes met het nieuwe span!

GRANNY'S HOUSE zei

Hopelijk heeft meneer Vos genoeg gegeten, ik denk het niet, want hij weet nu precies waar hij moet zijn, ik hoop dat je lang mag genieten van je krielkipjes.

Groetjes
Ines

Guusje, zei

Ik hoop voor jullie dat de rovers ver weg blijven want al is het de natuur het is toch jammer. Ze zijn wel weer erg mooi en leuk. Alvast een hele fijne jaarwisseling en een goed, gezond en creatief 2011 toegewenst.

AnitaS zei

Geniet maar van je nieuwe kipjes. Ik wens je een hele fijne jaarwisselingen en en goed begin van 2011.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails